Pitanje: Nedavno sam kupila skupi krzneni kaput. Prilikom posjeta renomiranom ugostiteljskom objektu predala sam ga u garderobi te dobila odgovarajući broj. Nažalost, kada sam s društvom napuštala lokal, umjesto mog krznenog, garderobijerka mi je dala običan kaput od tekstila tvrdeći da sam taj kaput predala na čuvanje. Moje društvo s kojim sam ušla u lokal potvrdilo je da sam predala krzneni kaput, no vlasnik lokala nije uvažio moju reklamaciju te je odbio svaku odgovornost za njegov nestanak. Napominjem kako imam originalni račun od kupnje kaputa. Recite mi, što da radim? (B. L., Zagreb)
Odgovor: Prema odredbi članka 737. st. 2 Zakona o obveznim odnosima, ugostitelji odgovaraju za nestanak, uništenje ili oštećenje stvari koje mu je gost predao na čuvanje najviše do iznosa od deset tisuća kuna. Ugostitelj duguje potpunu naknadu ako je šteta nastala njegovom krivnjom ili krivnjom osobe za koju on odgovara. Budući da ugostitelj nije uvažio vašu reklamaciju, preostaje Vam mogućnost nadoknade štete sudskim putem. Također, kako društvo s kojim ste bili u lokalu može potvrditi o kojem je kaputu bila riječ, a uz to imate i originalni račun, vjerujem kako imate dobre izglede u sudskom postupku.