Pitanje: Krajem prošle godine ugovorio sam s jednim obrtnikom stolarom izradu kuhinjskog pokućstva, koji se sastoji od jednog kuhinjskog ormara, stola s četiri stolice i jednog sandučića za drva. Dogovorili smo iznos i rok dostave pokućstva. Obrtnik se pridržavao navedenog roka izrade te je dogovorenog dana dovezao kuhinjsko pokućstvo, a ja sam mu isplatio dogovoreni iznos. Međutim, već nakon mjesec dana primijetio sam da se pokućstvo na više mjesta raspuklo jer je bilo načinjeno od nedovoljno prosušenog materijala, što mi je na moj zahtjev potvrdio drugi stolar. Uz to, pokućstvo je bilo napravljeno od nekvalitetnog materijala tako da se više ne isplati popravljati. Odmah sam po tome obavijestio obrtnika koji je izradio pokućstvo te zatražio da ga odveze, a meni vrati iznos koji sam mu platio. Međutim, on ne želi niti čuti za to, tvrdeći da je pokućstvo koje mi je izradio bilo kvalitetno, a da su oštećenja posljedica mojeg nepažljivog korištenja pokućstva. Obzirom na izloženo, odlučio sam sudskim putem tražiti povrat svog novca jer je nemoguće da se za manje od godine dana pokućstvo toliko ošteti. Molim Vas da me uputite kako zaštititi svoja prava? (Z.P, Poreč)
Odgovor: Savjetujemo Vam da po drugom ovlaštenom obrtniku utvrdite stanje pokućstva, naročito od kakvog je materijala napravljeno. Nakon toga podnesite tužbu nadležnom općinskom sudu te zatražite donošenje presude kojom je obrtnik dužan vratiti primljeni iznos za izradu pokućstva, a pokućstvo preuzeti i odvesti, te Vam nadoknaditi troškove pravnog postupka. Uz to, mogli biste protiv nesavjesnog obrtnika podnijeti prijavu nadležnoj obrtničkoj komori i opisati čitav slučaj.