Od sljedeće godine poboljšan model usklađivanja mirovina te pravo na punu starosnu mirovinu i samo temeljem radnoga staža!
Na 5. sjednici Nacionalnog vijeća za umirovljenike i starije osobe, kojom je 26. ožujka predsjedao ministar Mirando Mrsić, predstavljene su simulacije usklađivanja mirovina prema različitim varijabilnim formulama, u usporedbi s modelom usklađivanja prema plaćama, te prema tzv. švicarskoj formuli, koja je sada u primjeni. Pokazalo se kako je Sindikat umirovljenika u pravu što je od početka zastupao model usklađivanja mirovina s plaćama, jer bi jedino takvim usklađivanjem udjel prosječne mirovine u prosječnoj neto plaći bio nešto povoljniji od svih drugih modela, iako i dalje u realnom padu.
2003. godine starosna mirovina je činila 48% plaće, a da se usklađivalo prema plaćama, danas bi taj udjel bio 46,5%. Na žalost, usklađivalo se prema švicarskoj formuli (zbroj porasta bruto plaća i porasta potrošačkih cijena u omjeru 50:50), pa je udjel do 2012. godine spao na samo 43,7%. No, moglo je biti i gore da se prihvatilo isključivo usklađivanje prema cijenama, jer bi onda prosječna starosna mirovina pala na samo 40,7% prosječne plaće.
Simulacijama se pokušalo vidjeti i kakve bi promjene u realnoj vrijednosti mirovina izazvala primjena varijabilnog modela, tj. usklađivanje prema varijabli koja bi bila povoljnija za umirovljenike (70:30 ili 60:40). Predstavnici Matice umirovljenika Hrvatske, Branko Cvetković i Tomo Benko odmah su prihvatili varijabilnu formulu, u varijanti koja bi se mogla osigurati proračunom sljedeće godine, dok su Jasna Petrović i Milan Tomičić u ime Sindikata umirovljenika Hrvatske, zbog rastućeg siromaštva umirovljeničke populacije, zatražili model usklađivanja mirovina prema plaćama, jer se pokazuje da s njime najmanje opada realna vrijednost mirovina. Petrović je izložila i pregled usklađivanja mirovina po europskim zemljama, iz čega je vidljivo da se poglavito primjenjuje varijabilni model ili model usklađivanja s plaćama, a što je i logično za one koji su mirovine stekli svojim radom. Međutim, i SUH-ovci prihvaćaju varijabilni model, sugerirajući kombinaciju 80:20, bude li ostvariva kroz proračun za sljedeću godinu, iako i odnos 70:30 donekle prati rast troškova života. Švicarskoj formuli otkucalo je vrijeme, zaključak je obje strane, te se može očekivati da će zakonskim izmjenama od sljedeće godine mirovine biti pravednije i adekvatnije usklađivane. Tomičić je ipak naglasio kako niti jedan model neće zaustaviti u potpunosti kontinuirano opadanje realne vrijednosti mirovina, dok je Petrović zatražila da se taj pad i sve brže siromašenje hrvatskih umirovljenika što hitnije zaustavi i kompenzira socijalnim mjerama.
I sljedeća točka dnevnoga reda 5. sjednice Nacionalnog vijeća zapravo je na tragu realizacije višegodišnjih zahtjeva umirovljeničkih udruga i stranaka, a to je da se tzv. puni radni staž računa kao puna starosna mirovina, bez penalizacije. Penalizacija bi ostala, najveći mogući odbitak od 20,4% se ne bi mijenjao, ali bi se ublažila penalizacija za osiguranike s dugim stažom, sve do potpunog ukidanja penalizacije za osiguranike sa stažem od 42 i više godina za muškarce, a za žene 38 godina (prijelazno razdoblje do 2029. godine). Taj je prijedlog, razumljivo, podržan i od strane Matice i SUH-a, jer je od strane njih i pokrenut. Međutim, upit Želimira Manenice iz Koordinacije umirovljeničkih udruga o terminu ukidanju dodatnog zdravstvenog doprinosa od 3% za umirovljenike ostao je bez odgovora, unatoč Kukuriku obećanja da će odmah po dolasku na vlast biti ukinut.
6. sjednica Nacionalnog vijeća održana 17. travnja otvorila je tematsku raspravu o II. i III. Stupu mirovinskog osiguranja. Zaključeno je da je tema otvorena, i to bi bilo sve od zajedničkih zaključaka, jer se SUH nikako nije složio da se bez detaljnih analiza i simulacija drukčijih modela uopće raspravlja o podizanju doprinosa za drugi mirovinski stup. Predstavnici SUH-a odlučno su ponovili koji su zaključci Koordinacije umirovljeničkih udruga glede kapitalizirane štednje, zahtijevajući da obveznici plaćanja doprinosa, kao u većini europskih zemalja, budu i radnici i poslodavci, a ne samo radnici kao u Hrvatskoj, te da se razmotri mogućnost uvođenja dobrovoljnog drugog stupa. Petrović je upozorila kako je smisao mirovinskog osiguranja – osiguranje od siromaštva u starosti, a da je očito kako se postojeći model Svjetske banke koji primjenjuje Hrvatska nije pokazao uspješnim i održivim, te da hrvatski umirovljenici sve više, gotovo svaki treći, ulaze u zonu rizika od siromaštva, na trećem mjestu u EU, iza Cipra i Bugarske. Ako model nije dobar, treba ga mijenjati, proučiti zapadnoeuropske zemlje, ili one koje su, poput Češke i Slovačke, unijele modifikacije u drugi stup. Predstavnici Matice su naglasili kako nisu za ukidanje drugog stupa mirovinske kapitalizirane štednje, nego da samo inzistiraju da se izdvajanje u drugi stup ne povećava izdvajanjem iz prvog stupa međugeneracijske solidarnosti, što su kao mogućnost otklonili i predstavnici Ministarstva rada i mirovinskog sustava. Ova tema će doživjeti daljnje rasprave, jer su četiri obavezna druga stupa, neposredno vezani uz najveće hrvatske banke, pokazala da je njihovo poslovanje katkad rizično, preskupo, te proizvodi gubitke.