Pitanje: Bila sam kod prijašnjeg teleoperatera 10 godina, a sredinom 7. mjeseca ove godine sam prešla kod drugog zbog jeftinije tarife koju su mi ponudili telefonskom prodajom i zadržala sam isti telefonski broj. Meni je to odgovaralo da ne moram po vrućini juriti po ulicama. Kada je stigao račun starog operatera za prvu polovicu srpnja užasno sam se šokirala jer je bio iznimno i neobjašnjivo visok. Pitala sam u njihovom info centru, ali samo su mi dali ispis duga koji moram odmah platiti. Ja to ne želim platiti, jer nisam trošila ništa više nego obično. Što da radim? (K.M., Zagreb)
Odgovor: Vjerujemo da se radi o raskidu ugovora prije ugovorenog vremena i da je Vaš stari operater u zadnji račun stavio i naknadu za prijevremeni raskid ugovora. Takve naknade za raniji prekid ugovora uobičajeno su određene ugovorima i općim uvjetima poslovanja na koji pristajemo kod sklapanja ugovora. Da li je to tako, možete vidjeti u stavkama vašeg zadnjeg računa starog teleoperatera. Račun bi trebao sadržavati pojedinačno iskazane temelje za svaku stavku i na kraju konačni ukupni iznos.
Ako to niste dosad dobili, zatražite takav račun, pa tek onda platite. Također bi trebali pogledati vaš ugovor s ranijim teleoperaterom i njegove uvjete poslovanja da provjerite uvjete i rokove raskida ugovora. Nerijetko se mora u određenim rokovima unaprijed zatražiti raskid. Dakle, Vaš visoki iznos zadnjeg računa moguće nije vezan za vašu potrošnju već za prijevremeni raskid ugovora. Zbog toga je uvijek važno obratiti pažnju na sve stavke nekog ugovora kojeg sklapate i ne odlučivati bez svih informacija o posljedicama. Posebno kod ugovora na daljinu (telefonom, Internet prodajom…) koji su sve prisutniji.