UVODNA RIJEČ

Guljenje lubenice

Piše: Jasna A. Petrović

     NASA-in inženjer je pred koju godinu patentirao novi način guljenja i serviranja lubenice. Potrebne su dvije podjednake lubenice, jednu ogulite i ispolirate brusnim papirom, a drugu prepolovite i izdubite (izdubljeno bacite ili pasirate u sok) te ih potom samo spojite, ostalo je dječja igra, a možete to nazvati i mirovinskom reformom na hrvatski način.

     Nije ministar Pavić osobito inventivan, već je naprosto uzeo oguljenu lubenicu od Miranda Mrsića, a on izdubio dru­gu lubenicu, pa ih spojio. Ne bi se on dosjetio dubljenju lu­benice, da mu nisu pomogle četiri inozemne banke koje drže četiri obvezna mirovinska fonda drugog stupa, a čija je mašto­vitost od 2002. godine, kad je uveden drugi mirovinski stup, pokazala neslućene razmjere. Izmislili su privatizaciju četvrtine mirovinskog sustava tako da u najboljoj maniri najomiljenijeg književnog negativca 20. stoljeća, Ostapa Bendera, uzmu drža­vi 5,5 milijardi kuna, a onda joj te iste novce posude uz visoke kamate, i tako kroz 17 godina proizvedu 100 milijardi javnog duga. Ma to je sitnica za domaćeg fondovskog Bendera.

     Pitate se kakva je njemu pak korist? Pa čovjek lijepo ima prosječno 17.000 kuna mjesečne plaće, vozi se u automobili­ma s guznim grijanjem, moćan je i svemoguć, a što je najvaž­nije, može se bez ikakvog nadzora onih čiji novac obrće igrati do besvijesti. Može, jer mu se hoće, kupiti Ledo dionice za po 8.000 kuna, a prodati ih po 603 kune. Može uvjeravati„štediše" kako im čuvaju i kapitaliziraju mirovinsku štednju, a da pri tom tog novca niti nema u opipljivoj formi.

     Lukavi Bender smisli kako napraviti opću medijsku hajku na vlast kako bi od države izmuzli još 20,25 posto iz javnih fi­nancija dodatka na mirovinu, a onda će od tog dodatka, onima bogatijima isplatiti 15 posto gotovine pri odlasku u mirovinu. Suprotno definiciji da je svrha mirovine zaštita od siromaštva u starosti. Suprotno pameti i interesu starih.

     I kad već vidi da mu ipak pohlepa nije zadovoljena, smisli novi bankarski proizvod, posmrtni kredit. Kako je nakon deset­ljetnog pohoda domaćih lešinara ostalo još dosta nekretnina u vlasništvu staraca, hajde da Bender ubere svoju žrtvu paljeni­cu.    Dat će starcima, ali samo onima s vrijednim nekretninama, kredit u npr. 70 posto vrijednosti, odmah ili na mjesečne obro­ke, a onda će dodati administrativne troškove i visoke kamate te za bagatelu doći do ogromne nekretninske mase, kojom će onda diktirati cijene na tržištu.

     Što je igra? To je aktivnost jedne ili više osoba koja služi za razonodu i zabavu. Bit igre je postići neki cilj pridržavajući se zadanih pravila. Sve se poklapa, pogotovo ako ti sam pišeš pravila.

     E moj Ostape, što je guljenje lubenice spram guljenja na­roda, zar ne?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Piše: Mirjana Pavačić-Penđer

 

Kako pravilno podnijeti prijavu/ prigovor?

 

     Pravilno podnošenje prijave (predstavke) kojom ćete kao fizička ili pravna osoba ukazati na odre­đene nepravilnosti, odnosno povrede propisa iz nadležnosti Ministarstva nadležnog za gospodar­stvo, a radi pokretanja postupka inspekcijskog nadzora, znači da vaša prijava mora minimalno sa­državati: naziv tijela kojemu se upućuje, naznaku predmeta, zahtjev što se prijavom traži (činjenice, odnosno okolnosti koje prijavljujete), osnovne podatke o subjektu kojega prijavljujete, preslika prigo­vora, preslika odgovora (ukoliko je trgovac odgovorio), preslika računa I naznaku tko prijavu podno­si (ime, prezime/naziv podnositelja, ulica, kućni broj i mjesto).

     Temeljem sadržaja prijave procjenjuje se da li postoje uvjeti (zakonske pretpostavke) za pok­retanje postupka inspekcijskog nadzora na okolnosti na koje ukazujete.

     Obavijest o rezultatima inspekcijskog nadzora koji je proveden povodom predstavke biti će dos­tavljena pisanim putem sukladno propisima onim podnositeljima predstavki koji su dokazali prav­ni interes (zaštita prava potrošača), kao i onima koji su stranke u postupku sukladno propisima.

 

 

  

Ime i prezime potrošača

Adresa (ulica I kućni bro, poštanski broj i mjesto)

Telefon/Mobitel, e-mail Mjesto i datum

                                                                                            Trgovac/pružatelj usluge     

                                                                                             Adresa (ulica i kućni broj)

                                                                                              Poštanski broj i mjesto

Pisani prigovor trgovcu / pružatelju usluge

Sukladno članku 10. stavku 1. Zakona o zaštiti potrošača upućujem Vam pisani pri­govor koji se na proizvod/uslugu__________________________________________________________________

kupljen-u dana___________________________________________________________________

Na proizvod (uslugu) koji sam kupio/la imam sljedeću pritužbu:

___________________________________________________________________________

Slijedom navedenog, ljubazno vas molim da izvršite popravak proizvoda/usluge. Ukoliko isti niste u mogućnosti popraviti, molim da mi predate drugi ispravan proiz­vod, odnosno izvršite povrat plaćene cijene. Skrećem pozornost na činjenicu da ste na ovaj pisani prigovor dužni odgovoriti u ro­ku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora.

Lijep pozdrav,             

                                                                                                                          Potpis potrošača        

                                                                                                                 ___________________