UVODNA RIJEČ

Prvi april je prošao

Piše: Milan Dalmacija

     Umirovljenička populacija, oko 1,2 milijuna ljudi, svakod­nevno trpi udarce sa svih strana, pa i od onih koje su birali da ih zastupaju i vode brigu o njima. Tako je ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić, inače poznat po tome da mu je jezik brži od pameti, ponovno briljirao. I to dvaput.

     „I dalje će većina ljudi ići između 60 i 65 u mirovinu. Oni koji su najranjiviji, naši građevinski radnici, gospođe blagajnice u du­ćanima, medicinske sestre, svi oni koji ulaze na tržište rada s 18 godina, mogu otići u mirovinu sa 41 godinom staža i 60 godina života. Oni koji studiraju do 24.-25. godine ići će sa 65. Dakle, samo oni koji neće uspjeti 41 godinu staža do 65. osigurati radit će do 67 godina", reče Pavić i ostane živ prvi put.

     To bi funkcioniralo u savršenom gospodarsko-političkom okruženju, a svi dobro znamo da ništa na ovom svijetu nije sa­vršeno, a pogotovo ne u Hrvatskoj. Naime, krajem veljače je u Hrvatskoj od nešto više od 1,5 milijuna osiguranika, njih gotovo 350.000 radilo na određeno vrijeme, a malo iznad 50.000 u ne­punom radnom vremenu. U skupini onih između 15 i 39 godina registrirano je 25.800 prijava na nepuno radno vrijeme. Ako uz­memo u obzir prosječno trajanje studija od 7,5 godina i stručno osposobljavanje koje traje godinu dana i još godinu dana traže­nja posla, naš bi budući penzić, s ovakvim nesigurnim radnim vi­jekom, u mirovinu mogao otići i u 70. Da ne spominjemo stotine tisuća honoraraca, kojima su doprinosi smanjeni. Dakle, budu­ćim generacijama ne gine ništa drugo negoli najniža mirovina. A što je s onima koji su otišli u mirovinu i dobili mogućnost da je radom mrvicu poboljšaju?

     „Ono što je najbolje, kada malo razgovaramo s umirovljenici­ma koji rade, ili vi mediji što razgovarate, nije čak ni glavni razlog novac, već žele biti uključeniji u društvo, žele se osjećati korisni­ma", reče Pavić i ostane živ drugi put.

     Iako nije dobro što ljudi moraju raditi dok su u mirovini (a što dovoljno govori o kvaliteti mirovinskog sustava), oni su na to pri­siljeni, jer s prosječno 2.407 kuna su svakoga mjeseca u troumici: hoće li sve dati na normalnu prehranu, hoće li platiti režije da im ne sjedne ovrha ili će odabrati život bez nužnih lijekova? Nema tu riječi o socijalizaciji, već o pukom preživljavanju.

     Uostalom, umirovljenici su socijalizirana bića. Ministar ne zna da sve SUH-ove podružnice provode brojne aktivnosti na kojima se umirovljenici mogu družiti, zabavljati se i nakratko za­boraviti sve ovo. Izleti, plesnjaci, spontana druženja su način na koji naši penzići ostaju u društvu. Oni se ne uključuju u njega, jer su odavno njegov dio. A i bili su dovoljno korisni kroz svoj radni vijek i red je da se malo i odmore. Zaslužili su.

     Ali nisu zaslužili biti bijesni čitave godine. Prvi april je prošao i ovakve izjave više nisu šala. Umirovljenici su nam to potvrdili na našoj tematskoj Facebook stranici: „Od povišice što dobijemo možemo kupiti karton jaja i gađati ga. Možda više neće pričati gluposti i ponižavati ljude", reče ljutito Slavica Grubešić.

     Pa, ministre, sretan Uskrs žele vam društveno uključeni, kori­sni i bijesni umirovljenici.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Piše: Mirjana Pavačić-Penđer

 

Kako pravilno podnijeti prijavu/ prigovor?

 

     Pravilno podnošenje prijave (predstavke) kojom ćete kao fizička ili pravna osoba ukazati na odre­đene nepravilnosti, odnosno povrede propisa iz nadležnosti Ministarstva nadležnog za gospodar­stvo, a radi pokretanja postupka inspekcijskog nadzora, znači da vaša prijava mora minimalno sa­državati: naziv tijela kojemu se upućuje, naznaku predmeta, zahtjev što se prijavom traži (činjenice, odnosno okolnosti koje prijavljujete), osnovne podatke o subjektu kojega prijavljujete, preslika prigo­vora, preslika odgovora (ukoliko je trgovac odgovorio), preslika računa I naznaku tko prijavu podno­si (ime, prezime/naziv podnositelja, ulica, kućni broj i mjesto).

     Temeljem sadržaja prijave procjenjuje se da li postoje uvjeti (zakonske pretpostavke) za pok­retanje postupka inspekcijskog nadzora na okolnosti na koje ukazujete.

     Obavijest o rezultatima inspekcijskog nadzora koji je proveden povodom predstavke biti će dos­tavljena pisanim putem sukladno propisima onim podnositeljima predstavki koji su dokazali prav­ni interes (zaštita prava potrošača), kao i onima koji su stranke u postupku sukladno propisima.

 

 

  

Ime i prezime potrošača

Adresa (ulica I kućni bro, poštanski broj i mjesto)

Telefon/Mobitel, e-mail Mjesto i datum

                                                                                            Trgovac/pružatelj usluge     

                                                                                             Adresa (ulica i kućni broj)

                                                                                              Poštanski broj i mjesto

Pisani prigovor trgovcu / pružatelju usluge

Sukladno članku 10. stavku 1. Zakona o zaštiti potrošača upućujem Vam pisani pri­govor koji se na proizvod/uslugu__________________________________________________________________

kupljen-u dana___________________________________________________________________

Na proizvod (uslugu) koji sam kupio/la imam sljedeću pritužbu:

___________________________________________________________________________

Slijedom navedenog, ljubazno vas molim da izvršite popravak proizvoda/usluge. Ukoliko isti niste u mogućnosti popraviti, molim da mi predate drugi ispravan proiz­vod, odnosno izvršite povrat plaćene cijene. Skrećem pozornost na činjenicu da ste na ovaj pisani prigovor dužni odgovoriti u ro­ku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora.

Lijep pozdrav,             

                                                                                                                          Potpis potrošača        

                                                                                                                 ___________________